کلاژ
کلاژ



 

گروه ژاپنی Obayashi این هفته از برنامه های خود برای ساخت یک آسانسور استثنایی رونمایی کرد که براساس آن این آسانسور می تواند سرنشینان خود را فقط در مدت حدود ۷ روز به ایستگاه و مقصد برساند . اما سئوال اینجاست که هدف و مقصد این آسانسور کجاست؟ ترمینال یا پایانه این آسانسور در فاصله ۲۲۴۰۰ مایلی یا ۳۶۰۰۰ کیلومتری زمین واقع است !

به گزارش خانه آی تی وبه نقل از پی سی وار این شرکت ژاپنی اعلام کرده است این آسانسور فضایی در سال ۲۰۵۰ آماده خواهد شد. مهندسان و طراحان این طرح امیدوارند که با پیشرفت مداوم این پروژه ، این طرح را که بیشتر شبیه به یک رویاست به حقیقت تبدیل کنند.

همچنین این شرکت اعلام کرده است که برای ساخت کابل های مورد استفاده در این آسانسور فضایی از نانو لوله های کربنی استفاده خواهد کرد که برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ تولید شده و حدود ۲۰ برابر مستحکم تر از فولاد می باشد .
طبق برنامه شرکت Obayashi آنها این کابلها را تا ارتفاع ۹۶۰۰۰ کیلومتری زمین ارسال می کنند که این مسافت تقریبا ۱/۴ مسافت زمین تا ماه است ، یک طرف کابل را در یک پایگاه فضایی که برروی زمین قرار دارد قرار می دهند و محکم می کنند ، در حالیکه طرف دیگر به یک وزنه متصل خواهد شد.

این آسانسور فضایی ظرفیت حمل ۳۰ مسافر با سرعتی حدود ۱۲۵ مایل در ساعت یا حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را خواهد داشت . پایانه اصلی همانطور که گفته شد در فاصله ۳۶۰۰۰ کیلومتری زمین قرار دارد ، شامل محلی برای زندگی و آزمایشگاه های مختلف می باشد.

طبق اعلام مقامات این شرکت، مقدار پیشرفت کاری شرکت بستگی به مقدار تهیه نانو لوله های کربنی و البته همکاری سایر شرکتها در انجام این پروژه دارد.نظر شما درباره این آساسنسور چیه؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |