کلاژ
کلاژ



در ماه مه دو شرکت مزدا و آلفارومئو با هم توافق کردند تا نسل آینده آلفارومئو اسپایدر بر پایه مزدا میاتای جدید ساخته شود و البته هر دو خودرو در تاسیسات مزدا در هیروشیما تولید شوند. حالا از این خودروها که در سال 2015 به بازار خواهند آمد، جزئیاتی جدید فاش شده است.

آلفا رومئو اسپاید Duetto رندر شده

اولین نکته تفاوت آشکار طراحی ظاهری این دو خودرو خواهد بود. در حالیکه هم اکنون دو طرح از اسپایدر در میان است. یکی بر مبنای آلفارومئوی 2uettottanta کانسپت که توسط پینین فارینا طراحی شده و بسیار شبیه نسل آینده مزدا MX-5 میاتا و سبک جدید آن بنام کودو می باشد. طرح دوم مطابق تولیدات اخیر آلفارومئو بوده و چراغهایی خربزه ای شکل دارد.

آلفا رومئو 2uettottanta کانسپت طراحی شده توسط پینین فارینا

نشریه کار اند درایور از نام قدیمی دوئیتو برای آلفارومئوی اسپایدر خبر داده و همچنین موتور آن را یک نمونه چهار سیلندر 1750cc توربوشارژر و با استفاده از تزریق مستقیم سوخت پیش بینی کرده است. این موتور که در سایر تولیدات فیات نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، می تواند 250 اسب بخار نیرو تولید نماید. نیروی موتور با استفاده از گیربکس شش سرعته دستی و کلاچ دوبل  اتوماتیک با امکان تعویض دنده از طریق پدالهای سبک فرمول یک به چرخها منتقل می شود. آلفارومئو در تلاش برای متقاعد کردن مزدا برای استفاده از این سیستم انتقال نیرو و کلاچ در نسل آینده MX-5 نیز می باشد. در حالیکه مزدا بروی سیستم و تکنولوژی اسکای اکتیو تمرکز کرده است.

آلفارومئو نسل اول اسپایدر دوئیتو

پلت فرم و زیربنای هر دو خودرو از فولاد کششی با مقاومت بالا ساخته خواهد شد. بسیاری از اجزا نیز از آلومینیوم ساخته می شوند تا در نهایت وزنی در حد 1044 کیلوگرم حاصل گردد.
آلفارومئو اسپایدر یا دوئیتو از سال 1966 تا 1993 در چهار نسل و با ظاهری کلاسیک تولید شد. و سپس با اسپایدرهای جدید جایگزین شد. نسل آینده مزدا MX-5 میاتا در سال 2014 معرفی خواهد شد و پسر عموی ایتالیایی آن هم یک سال بعد به بازار می آید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ شنبه 24 تير 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |