کلاژ
کلاژ



باور کردن اینکه شورولت کوروت توانسته 6 دهه پا به پای اسپرتهای مطرح ایتالیایی و آلمانی بیاید، شاید سخت باشد. اما این خودروی آمریکایی سخت جانتر و جسورتر از آن بود که جا بزند و عرصه را به رقیبان ریز و درشت خود واگذار کند.

Chevrolet Celebrates 60 Years Of Corvettes

اولین مدلهای کوروت در سال 1953 آفتابی شدند. موتورهای V8 کوروت از همان ابتدا تبدیل به یک مشخصه بارز این مدلها شدند. نسل اول تا سال 1962 تولید شد. اما در طول همین دوره چندین بار ارتقا، فیس لیفت و تغییر یافت. این نسل عموما بصورت کانورتیبل تولید شد.

Chevrolet corvette 1953

نسل دوم با نام استینگ ری (Sting Ray) و با آن چراغهای مخفی شونده، از سال 63 تا سال 67 تولید شد. این مدلها توسط لری شینودا طراحی شده بودند و البته از روی یک مدل کانسپت کوروت الهام گرفته بودند. این طرح با توجه به اصول آئرودینامیک، الهام بخش تمام نسلهای آینده کوروت شد.

1967 Chevrolet Corvette

نسل سوم از سال 68 تا سال 82 یکی از ماندگارترین نسلهای کوروت بود. این خودرو در ابتدا با سقف T-top قابل جدا شدن معرفی گردید. از این نسل در کشور ما نیز تعدادی موجود می باشند.

1969 chevrolet corvette convertible

سال 84 تا سال 96 نسل چهارم کوروت به میدان آمد. استفاده از شاسی آلومینیومی، کالیپرهای ترمز و تعلیق همگی از آلومینیوم برای صرفه جویی در وزن از ویژگیهای این نسل از کوروت بودند. داشبورد با نمایشگرهای دیجیتال نیز از تازه های این مدل بود. در سال 93 برای یادبود 40 سالگی یک مدل ویژه از ZR-1 تولید شد. زمانیکه در سال 96 این نسل بازنشسته می شد، موتورهای LT4 هشت سیلندر آن 330 اسب بخار نیرو و 460 نیوتن متر گشتاور تولید می کردند که با مقیاسهای امروزی خنده آور است.

1996 chevrolet corvette

از سال 97 تولید کوروت C5 آغاز شد و تا سال 2004 ادامه یافت. در این سالها رقبای ژاپنی مثل نیسان 300ZX و مزدا RX7 و هوندا NSX و تویوتا سوپرا هم رقابت را سخت کرده بودند. با این وجود کوروت که حالا کاملا آلومینیومی شده بود، می توانست به سرعت 291 کیلومتر دست یابد. قدرت موتور V8 در طول سالهای تولید C5 از 350 اسب بخار به 405 اسب بخار افزایش یافت که باعث تولید سریعترین کوروت های تاریخ تا آن زمان می شد.

2003 Chevrolet corvette

نسل ششم کوروت که تا کنون تولید می شود، از سال 2005 و با تغییرات وسیع در طراحی از جمله تغییر شکل چراغهای جلو به نوع ثابت، تغییر در ابعاد اتاق و استفاده از موتور 6 لیتری جدید به خط تولید شورولت راه یافت. اندازه کلی خودرو نسبت به نسل چهارم کاهش یافت اما فاصله بین دو محور زیاد شد. موتور 400 اسبی lمدلهای اولیه می توانست در 4.2 ثانیه خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. توجه بیشتر روی پارامترهای مصرف سوخت و استفاده از کامپیوتر در این مدلها بیشتر به چشم می آمد.

Chevrolet Corvette 2012

برای یادبود 60 سالگی هم نمونه های ویژه ای از کوروت در راه است. نسل آینده کوروت یعنی C7 هم در سال 2014 معرفی خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |