کلاژ
کلاژ



بسم الله الرحمن الرحيم
من ميدونيم كه اكثرشماها مشتاقيد كه حضرت مهدي ( روحي وارواح العالمين له الفداء)  را ملاقات كنيد يا اينكه از ياران ايشان باشيد بس بيايد با هم عوامل ظهور و خروج ايشان را بررسي كنيم .
اول بزاريد ببينيم كه فرق بين ظهور و خروج چي هست ؟
ظهور : يعني ظاهر شدن امر ايشان به مردم ، كه اكثر مردم ميدونند كه در اخر زمان شخصي به اسم مهدي مياد كه از نسل حضرت على عليه السلام ميباشدو دولت عدل الهي بر با ميكند كه اين را تمام اديان قبول دارند.
اما خروج : يعني خارج شدن براي جنگ و بربا كردن دولت عدل الهي كه توسط ايشان با يارانشان كه انها يماني و 313 نفر كه از ياران نزديك حضرت هستن و 10000 نفر كه شامل تمام مردمان عالم ميباشند كه به او ايمان مياورند و12000 نفر كه فقط از ايران ميباشند  و 50 تا زن كه از بهترينها هستند .
حالا بيايد براي خروج امام هم ما 5 عامل داريم كه انها را بررسي كنيم و به صورت زير ميباشند :
1: يماني .
2: سفياني .
3:صيحه .
4: قتل نفس زكية .
5: خسف در بيدا . كه نياز به ذكر است بيدا منطقه اي است صحرائى كه در زمان جنگ بين سباه يماني و سفياني خداوند غذب خود را بر سباه سفياني فرود مياورد و انها را خسف ميكند     
بس بيايد اين عوامل را يكي يكي با هم بررسي كنيم .
يماني كسيت ؟
 ما فقط در مورد يماني 1 حديث بيشتر در دوران مدرسة نخونديم وان اينكه ايشان برچم دار حق هستند كه در كتاب غيبة الطوسي نوشته شده ، ولي در كتاب طوسي احاديث زيادي در مورد يماني نوشته شده كه انها را يكي يكي در خدمت شماها قرار ميديم ، ولي اول بيايد ببينيم يماني كيست واز كجا ميايد .
همه ما وقتي كه اسم يماني مياد ميگيم كه يماني بايد از يمن بياد ولي عزيزان اينطوري نيست دليل ان اينكه مكه از تهامه است، و تهامه از يمن. پس محمد و آل محمد (ص) همگى يمانى هستند، پس محمد (ص) يمانى است و على (ع) يمانى است و امام مهدى (ع) يمانى است  كه حتى در كتاب علامة مجلسي در بحار انوار از سخنان اهل البيت نقل از حضرت محمد (ص) از عبدالمطلب : كه خانه كعبه را كعبة اليماني ميخواندند. (بحار انوار، ج 22،ص 51- ح 75).
حالا كه فهميديم يماني از كجاست بيايد ببينيم يماني كي هست ؟
در روايت از امام باقر (ع) نقل شده است كه : نيست در پرچمها پرچمى هدايت تر از پرچم يمانى، چونكه او شما را به صاحبتان(حضرت مهدي ) دعوت مى كند، و اگر يمانى خارج شد فروختن اسلحه بر مردم و كل مسلمان حرام مى باشد چونكه او مردم را  دعوت ميكند به حق و هدايت و راه راست «كتاب غيبت» مؤلف محمد بن ابراهيم النعمانى، ص 264،
چرا جايز نيست مسلمان از آن سرپيچى كند، و اگر كسى اينكار را انجام دهد از اهل جهنم مى باشد.
به اين معنى مى باشد كه يمانى صاحب ولايت الهى است و از طرف حضرت مهدي فرستاده شده ، چونكه او مردم را به حق و به راه راست هدايت ميكند يعني يماني اشتباه نمى كند كه مردم را به باطل وارد نمى كند يا اينكه آنها را از حق محروم كند يعني ايشان معصوم و منصوص العصمة هستند پس قيد و حدّى براى شخصيت يمانى ونمى باشد پس به اين  نتيجه مى رسيك كه يمانى حجتي از حجج خدا در زمين مى باشد و معصوم ومنصوص العصمة ميباشند كه در اين مورد رواياتي زيادي از اهل البيت نقل شده است كه ميتونيد در كتابهاي مثل غيبت طوسي و نعماني و دار السلام و بسياري از كتابها به اين روايتها دسترسي بيدا كنيد .
حالا كه فهميديم يماني از كجاست و كي هست بيايد ببينيم كه يماني از نسل كي هست كه معصومه كه اينجا بنده وصيت حضرت محمد (ص) را كه قبل از وفاتشان به حضرت علي (ع) كردند را در خدمت شما ميزارم هر جند كه اين وصيت را همه تأييد ميكنند و در كتاب غيبة طوسي و غيبة نعماني وجود دارد .
از ابى عبدالله (ع) از پدرانش از امير مؤمنان(ع) فرمود: پيامبر خدا (ص) فرمود در شبى كه وفات او بود به على (ع) كه يا اباالحسن صحيفه و دواتى حاضر كند. و پيامبر خدا (ص) وصيتش را فرمود تا اينكه منتهى شد به اين جا كه فرمود: يا على پس از من دوازده امام خواهد بود و پس از آنها دوازده مهدى و تو يا على نخستين دوازده امام مى باش تا اينكه فرمود: كه ، اما حسن عسكري (ع)  به فرزندش (م ح م د) از آل محمد (ص) تسليم مى كند و كه اينها دوازده امام مى باشد وبعد از او دوازده مهدى از نسل او خلافت ميكنند كه اولين انها فرزندش كه سه نام دارد، نامى مانند نام من و نام پدرم عبدالله و احمد و نام سوّم مهدى و او نخستين مؤمنان است». (بحار انوار، ج 53، ص 147 – غيبت مؤلف شيخ طوسى، ص 150 – غاىة المرام، ج 2، ص 241).
كه در روايتي نقل از امام صادق عليه السلام كه ميفرمايند : كه پس از ما بعد از قائم دوازده مهدى از فرزندان حسين (ع) مى باشند». (بحار، ج 53، ص 148، برهان ج 3، ص 310، غيبت مؤلف شيخ طوسى)
بس يماني از فرزندان حضرت مهدي عليه السلام ميباشد كه سربيجي از ان ما را به جهنم ميندازد و در اين مورد هم روايات زيادي وجود دارد .
ما همه ميدونيم كه حضرت محمد در اسمان او را احمد صدا ميزدند و اسم اصلي ايشان احمد بوده كه در اينجا به روايتي كه در كتاب غيبت نقل از امام محمد باقر عليه السلام امده ذكر ميكنيم :
قائم دو نام دارد نامي اشكار و نامي بنهان ، اما اشكار محمد و بنهان احمد .
يعني اينجا ما طبق اين روايت دو تا قائم داريم يكي محمد كه حضرت مهدي ميباشد و دوم احمد كه همان يماني و فرستاده امام ميباشد .
امام صادق (ع) فرمودند : كه پس از ما بعد قائم يازده مهدى از فرزندان حسين (ع) مى باشد.(بحار انوار، ج 53، ص 145).  و در اين روايت كه قائم همان مهدى اوّل مى باشد و نه امام مهدى (ع) براى اينكه امام (ع) پس از او دوازده مهدى مى باشد،
حالا بيايم به مشخصات جسماني ايشان بنكريم كه در روايتي از امام محمد باقر عليه السلام ذكر شده است كه :
مهدي اول داراي قرمزى صورت، چشمهاى گود، ابروهاى برجسته و فراخ و پهنى ميان دو شانه، در سرش شوره است و در صورتش اثرى است و سبزه رو كه رحمت خدا بر موسى باد . و از امير مؤمنان (ع) در خبرى طولانى آمده است كه فرمود:« ... اولين آنها از بصره  و آخرين آنها از ابدال مى باشد...». منظور اينكه مهدي اول در بصرة كه منطقه اي است در عراق ظهور بيدا ميكنند (بشارة اسلام، ص 148) . و از صادق (ع) در روايتى طولانى به نام ياران قائم (ع) آمده است: «... و از بصره ..... احمد ....». (بشارة اسلام، ص 181).
و ازامام محمد  باقر (ع) نقل شده است كه : خداى تعالى گنجى در طالقان دارد نه طلا و نه نقره است، دوازده هزار در خراسان شعارشان «أحمد ..أحمد» مى باشد ورهبرى آنها را جوانى از بنى هاشم بر قاطرى سپيد رنگ أست بر سر وى پيشانى بند قرمز رنگ، مانند اينكه به او مى نگرم فرات را مى گذرد و اگر شنيديد بسوى او بشتابيد حتى اگر خيز يخ باشد». (منتخب انوار مضيئه، ص 343)
و در كتاب ملاحم و فتن، مؤلف سيد بن طاووس حسنى ص 27 آمده است:« امير غضب نه از اين نه از آن ولى آنها صدائى مى شنوند نه انسان آنرا گفته و نه جن. كه بيعت كنيد فلانى را به نامش نه از اين نه از آن ولى او خليفه اى يمانى است». و در كتاب ملاحم وفتن،مؤلف سيد بن طاووس حسنى: «نه از اين و نه از آن ولى او خليفه اى يمانى است». و شيخ على كورانى روايت كرده است در كتاب معجم احاديث امام مهدى (ع) ، ج 1، ص 299 كه:« مهدى نيست الا از قريش، و خلافت نيست الا از آنها ولى اصل و نسبى در يمن دارد».
يعني اينكه حضرت مهدي عليه السلام ازدواج كرده و داراي اولاد ميباشد .كه در فرصتهاي اينده انشاءالله در خدمت شما عزيزان خواهيم كذاشت .
حوادث اللهى سه تاست كه به اين ترتيب ميباشد : قيامت كوچك،  رجعت و قيامت بزرگ.
قيامت كوجك كه در زمان فرستاده و خليفة و رسول حضرت مهدي عليه السلام رخ داده است كه اوست  هم بشارت دهنده وهم  بيم دهنده عذاب دردناك كه هر كه مى خواهد بيايد و هر كه نمى خواهد عقب نشينى كند از ركاب امام مهدى عليه السلام كه هر انسانى در گرو اعمال خويش است و هر انسانى براى اعمالش حساب پس مى دهد «الا اصحاب يمين». و اينان از حساب مستثنى مى باشند و آنها مقرّبان هستند و آنها از اصحاب يمانى و سيصد و سيزده نفر از ياران امام مهدى (ع) هستند، بدون حساب وارد بهشت مى شوند، كه خدا فرمود :
(فَأَمَّا إِنْ كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ 88 فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّتُ نَعِيمٍ89)
پس اگر او از مقربان باشد(88) در روح و ريحان و بهشت پر نعمت است(89) (سوره واقعة).
(آنها در باغهاى بهشتند و سؤال مى كنند چه چيزى شما را به دوزخ وارد ساخت مى گوئيم ما از نمازگذاران نبوديم)
در خاتمه ميكم همونطور كه در زمان امام حسين عليه السلام ايشان مسلم ابن عقيل را فرستادند تا اينكه از مردم بيعت بطلبد و امام را ياري كنند اينك در اين زمان حضرت مهدي روحي و ارواح عالمين له الفداء رسول و وصي خود را كه احمد الحسن نام دارد را براي عالمين فرستاده تا اينكه با او براي امامشان بيعت كنند و جزء انصار حضرت مهدي خوانده شوند . ما هميشه در محرم فرياد ميزنيم كه اي كاش در زمان امام حسين او را ياري ميكرديم اكنون فرصت بيدا شده كه به ياري امامتان حضرت مهدي از طريق وصي و رسولشان بشتابيد ان هم با قبول كردن ايشان كه فرستاده حضرت مهدي هستند . بس فكر كنيد آيا واقعا دوست داريد جزء انصار امام باشيد ، در بهشت به روي ياران واقعي اهل البيت باز است بس تا فرصت داريد بشتابيد كه براي بستن در جيزي نمانده .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |